Złote zasady pływaka

 
 1. Trenuj regularnie.
2. Zawsze miej przy sobie butelkę z napojem lub wodą.
3. Jeśli masz dużo zajęć w dniu treningu, pakuj swój plecak wieczorem poprzedniego dnia.
4. Jedz więcej świeżych owoców i warzyw. Porzuć chipsy i słodycze.
5. Rozciągaj się każdego dnia - nawet wtedy, gdy nie masz treningu.
6. Ćwicz pracę nóg.
7. Dotykaj ściany obydwoma rękoma jednocześnie, zawsze gdy kończysz długość basenu motylkiem lub żabą.
8. Nie oddychaj w strefie nawrotów.
9. Pij mniej napojów gazowanych.
10. Staraj się nosić ze sobą zapasową parę okularków .
11. Zawsze zakładaj buty i skarpetki idąc na trening i wracając z niego.
12. Sam susz i spłukuj swoje pływackie rzeczy.
13. Przychodź na trening trochę wcześniej i samodzielnie się porozciągaj.
14. Więcej śpij.
15. Oglądaj mniej telewizji.
16. Staraj się w każdym stylu wypływać za chorągiewkami.
17. Każdego tygodnia naucz się czegoś nowego na treningu.
18. Staraj się jak najczęściej prosić trenera o poradę.
19. Jeśli to możliwe zrób część pracy domowej przed popołudniowym treningiem.
20. Podpisz cały swój sprzęt pływacki, który zabierasz na basen.
21. Wygrywaj na każdym treningu.
22. Kontroluj ilość cykli na basen nawet jeśli trener o to nie prosi.
23. Weź prysznic po każdym treningu, używając odżywki do włosów.
24. Nie pożyczaj bidonów ani butelek z napojami od innych.
25. Zawsze miej lekką przekąskę do zjedzenia bezpośrednio po treningu, wtedy gdy twój organizm najbardziej tego potrzebuje.
26. Rób przysiady i pompki w domu codziennie. Zacznij od pięciu i staraj się dodawać po jednej co drugi dzień.
27. Znajdź pięć sposobów motywacji, które pomogą ci przetrwać ciężkie chwile na zajęciach.
28. Poproś swojego trenera o zadania trudniejsze, a nie łatwiejsze.
29. Nie kończ ćwiczeń przed ścianą - nie dają złotych medali za pływanie na 48 metrów.
30. Stawiaj sobie cele.
31. Nigdy, przenigdy nie rezygnuj, nie poddawaj się.
32. Wyciągaj wnioski z porażek.
33. Wierz w siebie.
34. Zawsze kontroluj pozycje ciała w wodzie.
35. Pływaj środkiem toru (nie przy linie) zawsze, gdy to możliwe.
36. Ucz się negatywnego rozkładu tempa (płyń drugą część wyścigu szybciej niż pierwszą).
37. Bądź pewny siebie.
38.Pogratuluj tym, którzy cię pokonali.
39. Nie płyń zbyt blisko kolegi, który na treningu płynie przed tobą, zostaw zawsze 5 sekund przerwy.
40. Trzymaj nieruchomo głowę pływając grzbietem.
41. Zawsze rób rozpływanie po ciężkim treningu.
42. Traktuj swój trening na lądzie tak poważnie jak trening w wodzie.
43. Pracuj nad swoimi słabszymi punktami, najsilniejsze dadzą sobie radę.
44. Dbaj o swój pływacki plecak – czyść go i opróżniaj z rzeczy przeterminowanych lub... niezbyt pięknie pachnących.
Copyright ©2017 Agnieszka Florek. flobit@op.pl, All Rights Reserved.
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem